Primera Division na szczycie kolejnego rankingu
Zyski pochodzące ze sprzedaży klubowych gadżetów generowane przez kluby hiszpańskiej Primera Division są większe, niż te odnoszące się do zespołów angielskiej Premier League – wynika z najnowszego raportu prestiżowego Sport+Markt and PR Marketing.
Raport uwzględnia zyski, jakie wygenerowały poszczególne kluby ze sprzedaży towarów oznaczonych ich logiem. Na szczycie zestawienia znalazła się liga hiszpańska z zyskiem 190 milionów euro, a to za sprawą głównie Realu Madryt i Barcelony. Na drugim miejscu uplasowała się liga angielska, z zyskiem w wysokości 168 milionów. Niemiecka Bundesliga także znalazła się na podium, generując ze sprzedaży klubowych gadżetów 130 milionów euro. Na kolejnych miejscach Sport+Markt and PR Marketing umieścił włoską Serie A oraz francuską Ligue 1.
Jak wynika z raportu, wciąz najczęściej kupowanym w Europie gadżetem z logiem danego klubu jest koszulka. W sumie na Starym Kontynencie w ubiegłym roku sprzedano prawie 14 milionów trykotów z emblematem poszczególnych drużyn.
Źródło: ASInfo