Przejdź do treści

Ligi w Europie Inne ligi

Primera Division na szczycie kolejnego rankingu

Zyski pochodzące ze sprzedaży klubowych gadżetów generowane przez kluby hiszpańskiej Primera Division są większe, niż te odnoszące się do zespołów angielskiej Premier League – wynika z najnowszego raportu prestiżowego Sport+Markt and PR Marketing.

Raport uwzględnia zyski, jakie wygenerowały poszczególne kluby ze sprzedaży towarów oznaczonych ich logiem. Na szczycie zestawienia znalazła się liga hiszpańska z zyskiem 190 milionów euro, a to za sprawą głównie Realu Madryt i Barcelony. Na drugim miejscu uplasowała się liga angielska, z zyskiem w wysokości 168 milionów. Niemiecka Bundesliga także znalazła się na podium, generując ze sprzedaży klubowych gadżetów 130 milionów euro. Na kolejnych miejscach Sport+Markt and PR Marketing umieścił włoską Serie A oraz francuską Ligue 1.

Jak wynika z raportu, wciąz najczęściej kupowanym w Europie gadżetem z logiem danego klubu jest koszulka. W sumie na Starym Kontynencie w ubiegłym roku sprzedano prawie 14 milionów trykotów z emblematem poszczególnych drużyn.

Źródło: ASInfo

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najnowsze wydanie tygodnika PN

Nr 44/2024

Nr 44/2024