Przejdź do treści
OFICJALNIE: Nowy sponsor tytularny dla pierwszej, drugiej i trzeciej ligi! Rekordowa umowa!

Polska 1 Liga

OFICJALNIE: Nowy sponsor tytularny dla pierwszej, drugiej i trzeciej ligi! Rekordowa umowa!

Polski Związek Piłki Nożnej oficjalnie poinformował o nowym partnerze tytularnym dla trzech poziomów rozgrywkowych, które są organizowane przez piłkarską centralę, czyli pierwszej, drugiej i trzeciej ligi.

OFICJALNY KOMUNIKAT:

Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic informują o podpisaniu największej umowy sponsoringowej w historii klubowych rozgrywek organizowanych i prowadzonych przez piłkarską centralę. Od 1 lipca 2024 roku rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego w Polsce będą nosiły nazwy Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi. Umowa obowiązywać będzie przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia sezonu 2027/2028.

Rozpoczęcie współpracy z Betclic jest kamieniem milowym w rozwoju polskiego futbolu. Pod względem wartości finansowej to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej podpisana przez Polski Związek Piłki Nożnej. Ponadto po raz pierwszy sponsoringiem tytularnym objęte zostają rozgrywki 3. ligi. Dzięki temu beneficjentami wsparcia Betclic w każdym sezonie będzie aż 108 klubów z trzech poziomów rozgrywkowych. Nigdy wcześniej tak duża liczba profesjonalnych drużyn piłkarskich w Polsce nie była objęta wsparciem jednego podmiotu.

– Dziś oficjalnie ogłaszamy rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i możemy nazwać się dumnym Sponsorem Tytularnym rozgrywek Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i Betclic 3. Ligi. Niezwykle cieszy nas tak szeroki zakres współpracy i pragniemy bardzo podziękować za proces przygotowywania tych działań naszym Partnerom z Polskiego Związku Piłki Nożnej, Pierwszej Ligi Piłkarskiej oraz telewizji TVP Sport – powiedział Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska. – Betclic już od kilku lat angażuje się w rozwój sportu w Polsce. Jako sponsor jesteśmy aktywni nie tylko w piłce nożnej. Wyróżnikiem naszej marki w tym zakresie jest duże zaangażowanie i kreatywne podejście do działań sponsoringowych. Wybraliśmy własny kurs w komunikacji marketingowej i niezwykle istotne jest dla nas aktywizowanie kibiców poprzez liczne inicjatywy i ciekawe projekty. Fani mogą wyczekiwać z naszej strony atrakcji w mediach społecznościowych, ale także obecności na stadionach oraz w swoich miastach. Jeszcze przed startem sezonu rozpoczniemy nową kampanię wizerunkową, w której nasze zaangażowanie w polski futbol będzie odgrywać główną rolę.

– Polski Związek Piłki Nożnej podejmuje aktywne i skuteczne działania na rzecz pozyskiwania nowych sponsorów. Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Skorzystają na tym kluby występujące w tych rozgrywkach, jak również Polski Związek Piłki Nożnej. Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach – broadcastu, contentu, aktywacji skierowanych do kibiców – mówi Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN.

– Współpraca z firmą Betclic zapowiada się niezwykle emocjonująco! Cieszymy się, że pierwszoligowy produkt, który budowany jest konsekwentnie od wielu lat, zyskał zainteresowanie w oczach międzynarodowej firmy o tak uznanej marce. Nadchodząca współpraca to perspektywa dalszego rozwoju dla samych rozgrywek, ale przede wszystkim wymierne korzyści dla kibiców, którzy mogą oczekiwać wielu ciekawych projektów zarówno w przestrzeni online, jak i offline. Przed nami nowe wyzwania, na które pierwszoligowe środowisko jest gotowe – mówi Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej.

Pozyskanie nowego Sponsora Tytularnego oznacza zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej objętych umową rozgrywek. Oprócz nazwy, aktualizacji ulegną również logotypy lig, które trafią na koszulki każdego ze 108 klubów, a także będą prezentowane na bandach reklamowych czy podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport. Co więcej, w centralnym punkcie koszulek znajdzie się także logotyp Sponsora, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania w każdej kolejce Betclic 2. Ligi będzie można obejrzeć za darmo w jego aplikacji.

– To szczególnie godny zaakcentowania element naszej współpracy, ale nie ostatni, o którym warto wspomnieć – dodał Bartłomiej Płoskonka. – Kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, jednak każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego. W ramach niego, dzięki zaangażowaniu kibiców, Betclic przekaże klubom dodatkowe środki.

W programie nie obowiązują limity maksymalnego wsparcia. Jest otwarty dla wszystkich 108 uczestników rozgrywek w każdym sezonie. To dodatkowa gałąź finansowania połączona z aktywizacją fanów. Co więcej, Betclic otwiera program również dla każdego zainteresowanego klubu uczestniczącego w rozgrywkach 4. ligi we wszystkich szesnastu województwach w Polsce.

guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Wbudowane opinie
Zobacz wszystkie komentarze
Piter
Piter
20 czerwca, 2024 17:08

Nareszcie coś dobrego

Najnowsze wydanie tygodnika PN

Nr 48/2025

Nr 48/2025

Polska 1 Liga

Wieczysta przechwyci napastnika rywala? Snajper może trafić pod Wawel

Beniaminek Betclic 1. Ligi intensywnie przeczesuje rynek w celu znalezienia odpowiednich wzmocnień podczas zimowego okna transferowego. Okazuje się, że jednym z celów jest napastnik Stali Rzeszów – Jonathan Junior

2025.11.02 Rzeszow
pilka nozna 15. kolejka Betclic 1 Liga Sezon 2025/2026 
Stal Rzeszow - Pogon Siedlce
N/z Jonathan Junior
Foto Michal Kedzierski / PressFocus

2025.11.02 Rzeszow
Football Polish league, second level Season 2025/2026 Stal Rzeszow - Pogon Siedlce
Jonathan Junior
Credit: Michal Kedzierski / PressFocus
Czytaj więcej

Polska 1 Liga

Dawid Szulczek wraca na ławkę trenerską?

35-letni szkoleniowiec od sierpnia tego roku pozostaje bez zatrudnienia. Możliwe, że już niebawem wróci na ławkę.

2025.04.06 Chorzow
Pilka nozna Pierwsza Liga Betclic 1 Liga Sezon 2024/2025
Ruch Chorzow - GKS Tychy
N/z Dawid Szulczek
Foto Marcin Bulanda / PressFocus

2025.04.06 Chorzow
Football Polish Betclic First I League Season 2024/2025
Ruch Chorzow - GKS Tychy
Dawid Szulczek
Credit: Marcin Bulanda / PressFocus
Czytaj więcej

Polska 1 Liga

Śląsk Wrocław pozyska trzech nowych piłkarzy! „Są zaklepani”

Śląsk Wrocław planuje interesujące zakupy! Do zespołu Wojskowych dołączy trio nowych zawodników.

2025.09.13 Wroclaw
pilka nozna Betclic 1.Liga sezon 2025/2026
Slask Wroclaw - Puszcza Niepolomice
N/z Piotr Samiec-Talar cieszynka
Foto Gleb Soboliev / PressFocus

2025.09.13 Wroclaw
Football - Polish Second division season 2025/2026
Slask Wroclaw - Puszcza Niepolomice
Piotr Samiec-Talar cieszynka
Credit: Gleb Soboliev / PressFocus
Czytaj więcej

Polska 1 Liga

Młodzi zawodnicy na testach w Stali

Stal Rzeszów, będąca na 5. miejscu w 1. Lidze, poinformowała, że od poniedziałku na tygodniowych testach w jej klubie przebywa trzech młodych zawodników.

2025.09.27 Rzeszow
Pilka nozna Betclic 1 Liga Sezon 2025/2026
Stal Rzeszow - Stal Mielec
N/z Marek Zub
Foto Marta Badowska / PressFocus

2025.09.27 Rzeszow
Football Polish Betclic 1 League 2025/2026
Marek Zub
Credit: Marta Badowska / PressFocus
Czytaj więcej

Polska 1 Liga

Pierwsza jedenastka w rundzie rewanżowej Betclic 1 Ligi

Na przełomie listopada i grudnia odbyła się pierwsza kolejka rundy rewanżowej Betclic 1 Ligi. Kto zapracował w niej na miejsce w jedenastce złożonej z najlepszych zawodników?

2025.11.29 Chorzow
Pilka nozna Betclic 1. Liga sezon 2025/2026
Ruch Chorzow - Puszcza Niepolomice
N/z Shuma Nagamatsu
Foto: PressFocus

2024.11.29 Chorzow
Football Polish first league - second level 2025/26 season
Ruch Chorzow - Puszcza Niepolomice
Shuma Nagamatsu
Credit: PressFocus
Czytaj więcej