Kadra: Za reklamy zarobią miliony!
Bardzo ciekawy artykuł o wartości marketingowej naszych reprezentantów można odnaleźć w czwartkowej Rzeczpospolitej. Według specjalistów realną wartość dla wielkich koncernów mają tylko trzej kadrowicze.
Zapraszamy na naszą specjalną podstronę Euro 2012 – KLIKNIJ!
Naturalnie są to Robert Lewandowski, Jakub Błaszczykowski oraz Wojciech Szczęsny. To piłkarze najbardziej rozpoznawalni, dalecy od ciemnych związków i niejasnej przeszłości. A to ważne, bo chociaż Łukasz Piszczek to jeden z najlepszych obrońców niemieckiej Bundesligi z szansami na wyjazd do jeszcze lepszego klubu, to były piłkarz Zagłębia Lubin przez zamieszanie w korupcyjną aferę bardzo stracił na wiarygodności. Oczywiście w przypadku walorów reklamowych.
Lewandowski według różnych wyliczeń za każdą z kampanii, w których bierze udział (Gillette, Nike i Coca-Cola), kasuje około półtora miliona złotych. Do napastnika Borussii reklamodawcy przed Euro 2012 walą drzwiami i oknami, ale Lewy nie zamierza podpisywać kolejnych umów. Kasa może i by płynęła na konto, ale zabrakłoby czasu na kopanie piłki.
Troszkę słabiej opłacany jest Jakub Błaszczykowski, kapitan polskiej kadry. Kuba za udział w każdej z kampanii (Nike, EA Sports, McDonald’s) zarobi 1,2 miliona złotych.
Podobne kwoty dotyczą młodzieńca z Arsenalu – Wojciecha Szczęsnego.
pka, Piłka Nożna
źródło: Rzeczpospolita