Przejdź do treści

Polska Reprezentacja Polski

PZPN ma nowy logotyp

Polski Związek Piłki Nożnej ma nowy logotyp. – Najwyższy czas, żeby odświeżyć jeden z najważniejszych znaków, bo odbiegaliśmy pod tym względem od Europy. Ma być atrakcyjny przede wszystkim pod względem marketingowym – oświadczył prezes Grzegorz Lato. Autorem nowej identyfikacji medialnej związku jest Andrzej Antoniuk z agencji Salt and Pepper.

Prezentacji dokonano uroczyście w warszawskim teatrze Capitol. Przybyli zaproszeni goście, w tym selekcjoner reprezentacji Franciszek Smuda z całym sztabem. Piłkarzy reprezentował Adrian Mierzejewski, który bezpośrednio z uroczystości pojechał do Marek na trening Polonii Warszawa, ostatni w stolicy przed sobotnim ligowym wyjazdowym spotkaniem z imienniczką z Bytomia.

– Przygotowania do zmiany znaku rozpoczęliśmy w listopadzie ubiegłego roku – poinformował Piotr Gołos, w PZPN dyrektor Departamentu Spraw Zagranicznych, Marketingu i PR. – Przepytaliśmy naszych klientów, to znaczy całe środowisko piłkarskie, ludzi ze związku, kluby, kibiców i dziennikarzy. Okazało się, że stare logo nie było tak atrakcyjne jak byśmy chcieli. Wzorem są dla nas zagraniczne federacje mające loga znacznie bardziej nowoczesne od naszego. Przygotowane zostały dla naszego zarządu rekomendacje, spośród których wybrano najważniejsze propozycje. Wcześniej przeprowadziliśmy mnóstwo badań ilościowych i jakościowych. Od dziś wszystkie nasze materiały korporacyjne, wizytówki, layout strony internetowej związku itp. są opatrzone nowym logo.
– Oczywiście za tę zmianę musieliśmy zapłacić, ale ten wydatek się opłaci. Ile to nas kosztowało nie powiemy, bo to tajemnica handlowa – dorzucił prezes Lato. – Nie musimy natomiast płacić dodatkowo za materiały marketingowe, bo te i tak byśmy wyprodukowali – dodał Gołos.

Nowy logotyp PZPN faktycznie jest nowoczesny. Dominują w nim barwy czerwona i żółta. Całość przypomina orła w koronie.
– Ten konkurs był dla nas wielkim wyzwaniem. Główne wytyczne jakie dostaliśmy to oparcie na takich wartościach jak dynamiczność, otwartość, profesjonalizm i nowoczesność. Całość spaja hasło „Łączy nas piłka”. Poproszono nas, aby zachować tradycyjne elementy logotypu, z którym mogliby identyfikować się wszyscy. Stworzyliśmy kilka logotypów. Zostały trzy do wyboru i z tych trzech został wybrany ten właściwy – opowiadał Aleksander Koczy, dyrektor kreatywny Salt and Pepper, wykonawcy znaku.
– Pewnie ile jest osób, tyle będzie opinii. Mnie ten znak się podoba. Najważniejsze, aby nowe logo było szczęśliwe. Aby przynosiło farta towarzyszącego naszym sukcesom – podsumował reprezentant kraju Adrian Mierzejewski.

Źródło: ASInfo

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najnowsze wydanie tygodnika PN

Nr 43/2024

Nr 43/2024