Kolejny sponsor odwraca się od Chelsea
Hyundai zawiesił współpracę z Chelsea. To kolejny sponsor, który odwrócił się od londyńskiego klubu, z powodu właściciela w osobie Romana Abramowicza.
Inwazja Rosji na Ukrainę nie pozostała bez wpływu na świat sportu. Boleśnie przekonuje się o tym Chelsea, której właścicielem nieprzerwanie od 2003 roku jest rosyjski oligarcha Roman Abramowicz, niegdyś bliski współpracownik samego Władimira Putina.
Abramowicz został objęty sankcjami, przede wszystkim ze strony Wielkiej Brytanii, która zamroziła jego majątek ulokowany na Wyspach. Z tego powodu 55-latek zamierza sprzedać „The Blues”, jednak rzecz jasna nie nastąpi to ze skutkiem natychmiastowym.
Do czasu, aż właścicielem Chelsea pozostanie Abramowicz, klub ze Stamford Bridge będzie wyjątkowo nieatrakcyjny wizerunkowo, a to równa się z kłopotami. Umowę o wartości 40 milionów funtów rocznie z londyńskim zespołem zawiesił już największy sponsor, którego logo jest obecne na koszulkach, a mianowicie firma Three.
Identyczną drogą poszedł właśnie Hyundai. Południowokoreański gigant samochodowy również zawiesił swój kontrakt sponsorski z Chelsea.
„Hyundai stał się jednym z najsilniejszych partnerów w piłce nożnej na przestrzeni ostatnich lat. Wspieraliśmy ten sport, by ugruntować jego pozycję. Dzięki naszej współpracy z Chelsea, jesteśmy dumnymi kibicami piłkarzy i wszystkich pracowników. Jednak w obecnych okolicznościach zdecydowaliśmy się podjąć decyzję o zawieszeniu naszych działań marketingowych i komunikacyjnych z Klubem do odwołania” – czytamy w oficjalnym komunikacie.
To jednak nie wszystko. Jeśli wierzyć doniesieniom angielskiej prasy, zawieszenie umowy sponsorskiej z „The Blues” poważnie rozważa także Nike.
jbro, PilkaNozna.pl