1,5 mld zł zarobiły na turystach polskie miasta-gospodarze
Pół roku mija od zakończenia Euro 2012. Firma doradcza Deloitte przygotowała raport pt. „Podsumowanie kosztów i oszacowanie korzyści organizacji turnieju UEFA EURO 2012″.
Cztery polskie miasta organizujące w sumie 15 meczów mistrzostw Europy, czyli Warszawa, Gdańsk, Poznań i Wrocław wydały łącznie na imprezę 195 milionów złotych. Jednocześnie do ich budżetów wpłynęło co najmniej 48 mln złotych pochodzących od UEFA i sponsorów. Natomiast dużo większe okazały się przychody z turystyki, które sięgnęły 1,5 miliarda złotych. Najbardziej kapitałochłonne okazało się przygotowanie stref kibica, które kosztowały łącznie aż 65 mln zł. Najwięcej na ten cel wydała Warszawa (30 mln zł), która miała największą strefę kibica w kraju. Pojawiło się w niej łącznie 1,4 mln kibiców. Na promocję imprezy i reklamę miast wydano 51 mln zł.
Zbigniew Mucha, Piłka Nożna
Źr. Deloitte