Przejdź do treści

Polska Ekstraklasa

Jak najnowsze technologie wpływają na rozwój sportu?

We wtorek 8 grudnia o godz. 11:00 odbędzie się debata organizowana przez Fundację Startup Poland, w trakcie której menedżerowie i eksperci ze świata futbolu, informatyki i najnowszych technologii będą dyskutować o wpływie sztucznej inteligencji oraz jej ekspansji we współczesnym sporcie. Transmisja wydarzenia zostanie przeprowadzona na kanałach mediów społecznościowych Fundacji Startup Poland i Ekstraklasy S.A.

W debacie „Jak najnowsze technologie wpływają na rozwój sportu?” wezmą udział: Marcin Animucki (Ekstraklasa SA),Bartosz Danek (Google Cloud), Filip Dutkowski (Sports Solver), Jarosław Królewski (Wisła Kraków/Synerise), Michał Potoczek (Chmura Krajowa), Tomasz Snażyk (Fundacja Startup Poland), Łukasz Wojtowicz (UEFA) i Tomasz Zahorski (Legia Warszawa). Debatę poprowadzi Dominik Mucha z agencji doradztwa wizerunkowego PR Spot.

– Trudno wyobrazić sobie współczesny sport, a szczególnie futbol bez najnowszych technologii. Już teraz wszelkie nowinki technologiczne stały się elementem niemalże każdej rekreacyjnej rywalizacji, a gdy mówimy o sporcie wyczynowym, nie mamy wątpliwości, że czekają nas w najbliższych latach radykalne zmiany. W trakcie debaty będziemy chcieli wraz z najlepiej zorientowanymi w temacie ekspertami, usystematyzować naszą wiedzę i poznać ich zdaniem kierunki, w jakich będzie przebiegała rewolucja technologiczna w sporcie – mówi Tomasz Snażyk, prezes Fundacji Startup Poland i organizator debaty.

– Wszechobecność najnowszych technologii stała się tak naturalna, że przestaliśmy ją niemalże zauważać. Korzysta z niej praktycznie każdy uczestnik sportowego wydarzenia. Od prezesa klubu,przez trenerów i ich asystentów, którzy przed każdym meczem wykorzystują dziesiątki informacji z baz danych, a kończąc na kibicach, oczekujących coraz lepszego i bardziej interaktywnego uczestnictwa w wydarzeniu sportowym. Fani z całego świata już teraz zadają sobie pytanie, gdzie znajduje się jeszcze niewykorzystany potencjał, by uatrakcyjnić sportowe wydarzenia? Na to zagadnienie, jak i na wiele innych pomogą odpowiedzieć nam, zaproszeni przez nas prelegenci – dodaje.

Partnerami debaty są Ekstraklasa S.A., Google Cloud i Legia Warszawa. Nad przebiegiem merytorycznym czuwać będzie firma PR Spot. 

Wszystkie informacje o debacie znajdują się na specjalnej stronie internetowej poświęconej wydarzeniu: www.techsport.startuppoland.org.


Możliwość komentowania została wyłączona.

Najnowsze wydanie tygodnika PN

Nr 50/2024

Nr 50/2024