Efekt transferu Lukasa Podolskiego
Lukas Podolski od kilkunastu dni jest zawodnikiem Górnika Zabrze. Śląski klub nie tylko może liczyć na pomoc Poldiego w kwestii walorów sportowych, ale przede wszystkim marketingowych. Prezes klubu
Dariusz Czernik nie może wyjść z podziwu, jak bardzo marketingowa machina rozkręciła się w Zabrzu.
W Zabrzu zadziałał efekt Podolskiego (fot. Reuters)
Powrót Lukasa Podolskiego do Zabrza to być może największe wydarzenie w historii całej Ekstraklasy. Zawodnika z tak bogatym CV jeszcze nie było. 36-latek powinien podnieść poziom gry Górka Zabrze, ale przede wszystkim miał być bodźcem na działanie marketingowe oraz magnesem na potencjalnych sponsorów chcących wyłożyć gotówkę na stół.
Dariusz Czernik w rozmowie z portalem SportoweFakty WP w samych superlatywach wypowiada się w kontekście przyjścia Podolskiego – Przede wszystkim mamy do czynienia z gigantyczną promocją nie tylko klubu, ale miasta i całej ligi. Wydaje mi się, że były trzy takie wydarzenia w historii Zabrza, które pod względem medialności można by porównać. Myślę tu o wizycie generała De Gaulle’a w 1967 roku, występie Górnika w finale Pucharu Zdobywców Pucharów w 1970 roku i właśnie teraz – przy okazji przyjścia Łukasza Podolskiego. – powiedział prezes Górnika Zabrze.
– Dostawałem z Niemiec relacje, że o Górniku mówiło się w głównych wiadomościach niemieckich stacji. Podkreślam: w głównych wiadomościach. Filmik, którym zaprezentowaliśmy Podolskiego, według naszych szacunków mogło obejrzeć około sto milionów ludzi na całym świecie, od Ameryki po Azję. Pamiętajmy o potężnych zasięgach Podolskiego w social mediach. One idą w miliony. Można więc śmiało powiedzieć, że takiego wydarzenia z udziałem piłkarza Ekstraklasy jeszcze nie było – dodaje.
Czernik w rozmowie przyznał także, że po przyjściu Podolskiego obroty sprzedażowe klubu jeszcze nigdy nie były tak duże jak teraz – Jednego dnia, kiedy Łukasz pojawił się na prezentacji, sprzedaliśmy sto koszulek, potem trend utrzymywał się na poziomie 40-50 dziennie. To są wyniki wcześniej nieosiągalne. Obroty sklepu są największe w jego historii – zaznacza.
Prezes śląskiego klubu przyznał też, że może liczyć na znacznie większe zainteresowanie ze strony nowych sponsorów – Dostajemy dużo zapytań, prośby o oferty… Choć to nie jest coś na pstryknięcie palcem. To nie działa tak, że we wtorek przyjdzie Podolski, a w czwartek podpiszemy kontrakt na miliony. W dużych firmach procesy decyzyjne zajmują więcej czasu, budżety są z reguły wcześniej rozplanowane, ale zainteresowanie Górnikiem po transferze Łukasza wzrosło i myślę, że w trakcie może już, a na pewno w trakcie rundy czy choćby zimą, może to się przełożyć na konkrety.
Przyjście Podolskiego miało na celu również zachęcenie zabrzan do częstszych odwiedzin stadionu przy Roosevelta 81. Na prezentacji piłkarza pojawiło się na stadionie 11 tysięcy osób, co było niespotykanym dotąd zjawiskiem w polskim futbolu. Czerrnik ma nadzieję, że teraz odbije się to również na frekwencji meczowej oraz sprzedaży karnetów – mamy nadzieję, że sprzedaż karnetów też będzie rekordowa. Na razie mieliśmy etap sprzedaży zamkniętej, dla tych, którzy mieli karnety już w poprzednim sezonie. O efekcie Podolskiego będzie można natomiast więcej powiedzieć po sprzedaży karnetów dla nowych chętnych.
źródło: Piotr Koźmiński / SportoweFakty.wp.pl
młan, PiłkaNożna.pl