Przejdź do treści
Real najcenniejszą marką piłkarską na świecie

Ligi w Europie La Liga

Real najcenniejszą marką piłkarską na świecie

Firma „Brand Finance” sporządziła raport na temat wartości marek piłkarskich na świecie. Liderem zestawienia jest drugi rok z rzędu Real Madryt.


Wartość Królewskich została wyceniona na 1,572 mld dolarów. Firma podkreśliła, że Real wciąż jest najsilniejszą marką na świecie, a po zdobyciu mistrzostwa Hiszpanii kilkanaście dni temu, wartość Los Blancos jeszcze wzrośnie. W porównaniu z poprzednim rokiem madrytczycy zanotowali jednak stratę około 270 milionów dolarów.

Real został pochwalony za poszerzenie oferty handlowej, wprowadzając na rynek innowacyjną markę Real Madrid Next, której celem jest współpraca z nowatorskimi firmami zorientowanymi na technologię. Królewscy dobrze wykorzystują także portale społecznościowe, aby zwiększać udział swoich kibiców, poprzez utworzenie kanału płatnego Madridista Nation.

Klub z Madrytu wyprzedził o siedem milionów Barcelonę. Przewaga dwóch hiszpańskich gigantów nad resztą stawki jest znacząca. Trzeci Manchester United traci do Dumy Katalonii ponad sto milionów euro.

Czerwone Diabły są najwyżej wycenianym angielskim klubem. Klub z Old Trafford wyprzedza Liverpool (1,398 mld) oraz Manchester City (1,245 mld). Na szóstym miejscu jest Bayern Monachium (1,169 mld), a na siódmym PSG (1,071 mld). Dziesiątkę zamykają kolejno: Chelsea, Tottenham i Arsenal. Najlepszy włoski klub – Juventus – został sklasyfikowany na jedenastej pozycji.

pgol, PilkaNozna.pl
źr. BrandFinance

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najnowsze wydanie tygodnika PN

Nr 50/2024

Nr 50/2024