Real
Madryt zmodyfikuje swój herb na potrzeby kibiców z Bliskiego
Wschodu. Na klubowych produktach sprzedawanych w tej części świata
znajdzie się logo bez krzyża.
Foto: Łukasz Skwiot
W
tradycyjnym herbie Realu Madryt widnieje korona, nad którą
umieszczony jest krzyż. Chrześcijański symbol zostanie jednak
usunięty z logo znajdującego się na niektórych produktach
klubowych.
Logo
bez krzyża znajdzie się na gadżetach Królewskich sprzedawanych na
Bliskim Wschodzie. Zmiana dotyczy pięciu azjatyckich państw:
Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kuwejtu, Arabii Saudyjskiej, Omanu
oraz Bahrajnu.
Wyłączne
prawo do dystrybucji oficjalnych produktów Realu Madryt na Bliskim
Wschodzie nabyło przedsiębiorstwo Marka. Wiceprezes holdingu
przyznał, że zmiana herbu została podyktowana „wrażliwością
kulturową” mieszkańców tego regionu.
–
W takich kwestiach musimy być ostrożni. Ludzie mieszkający w
rejonie Zatoki Perskiej są wyczuleni na punkcie produktów, które
zawierają krzyż – powiedział Khaled al-Mheiri.
Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy Real zmienia wygląd swojego herbu z powodów marketingowych. W 2014 roku chrześcijański krzyż również zniknął z logo madryckiego klubu – nie pojawiał się on wtedy, gdy był używany przez jednego ze sponsorów Królewskich, National Bank of Abu Dhabi.