Przejdź do treści

Ligi w Europie Inne ligi

Orange i Telekomunikacja Polska partnerami technologicznymi Euro 2012

Orange i Telekomunikacja Polska zostały partnerami technologicznymi Euro 2012. Pierwsza z firm także tzw. partnerem globalnym. Obie dostarczą kompletne rozwiązania telekomunikacyjne na turniej, który w przyszłym roku zostanie rozegrany w Polsce i na Ukrainie.

Umowa obejmuje Polskę, Hiszpanię, Francję, Wielką Brytanię, Słowację, Rumunię, Austrię, Luksemburg, Mołdawię, Szwajcarię i Armenię. W ramach umowy Orange otrzymał prawa do organizowania promocji z biletami na mecze oraz do tworzenia produktów z wykorzystaniem łączonego logo Orange i UEFA. Marka Orange będzie również widoczna m.in. na stadionach podczas meczów, na biletach, podczas wielu wydarzeń poprzedzających mistrzostwa, a także w zakładce Euro 2012 na oficjalnej stronie internetowej UEFA.

– To dla nas powód do dumy. Mamy kompetencje, by zapewnić UEFA kompleksową obsługę teleinformatyczną na najwyższym, światowym poziomie. Zdaliśmy już pierwszy test, jakim było wsparcie losowania grup eliminacyjnych w Warszawie. Razem z UEFA zapewnimy na potrzeby mistrzostw Europy komunikację i transmisje danych pomiędzy oficjalnymi miejscami turnieju, w tym pomiędzy tymi najważniejszymi – stadionami i Międzynarodowym Centrum Nadawczym. Planujemy też wydzielić odrębną sieć na potrzeby Euro 2012. Jestem przekonany, że partnerstwo pomiędzy UEFA, TP i Orange przyczyni się do sukcesu tego historycznego dla Polski wydarzenia – zadeklarował prezes Telekomunikacji Polskiej S.A. Maciej Witucki.

– To bardzo ważne i emocjonujące wydarzenie dla Orange – nasz dotychczas największy europejski projekt sponsoringowy. Potwierdza on siłę naszej marki i wzrost jej znaczenia w całej Europie – powiedział Olaf Swantee, wiceprezes Orange France – Telecom.

– Bardzo się cieszymy, że możemy przywitać Orange i TP w gronie sponsorów UEFA Euro 2012. Dla UEFA, jako producenta sygnału telewizyjnego (Host Broadcaster), niezwykle ważne są usługi najwyższej klasy dostarczane przez TP i Orange, naszych partnerów technologicznych, aby móc dostarczać na żywo sygnał z polskich stadionów do naszych partnerów medialnych, a dzięki nim do fanów futbolu na całym świecie. Ponadto, różnorodne usługi Orange specjalnie przygotowane dla klientów w związku z Euro 2012, sposoby przeżywania i dzielenia się emocjami związanymi z tą największą rywalizacją narodowych drużyn europejskich – mówił Dawid Taylor, dyrektor generalny UEFA Events.

Szczegóły działań w poszczególnych krajach zostaną wkrótce doprecyzowane, jednak ich kluczowym elementem będą konkursy, w których nagrodami będą bilety na mistrzostwa i gadżety z łączonym logotypem Orange i EURO, a także dostęp do unikalnych multimedialnych treści związanych z Euro 2012. Ponadto, w oficjalnej mobilnej aplikacji znajdą się multimedialne treści przygotowane specjalnie we współpracy z UEFA.  

– Poprzednie mistrzostwa były transmitowane w 231 krajach na całym świecie, w sumie oglądało je 1,4 mld widzów. Każdy mecz zgromadził średnio 147- milionową widownię. Chcemy, aby dzięki naszemu pakietowi sponsorskiemu nasi klienci poczuli się uczestnikami tego wydarzenia. Chcemy tworzyć więź pomiędzy naszą marką a naszymi klientami oferując im atrakcyjne produkty i usługi związane z jednym z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie – powiedziała Severine Legrix De La Salle, wiceprezes ds. marki Orange.

Impreza promująca wydarzenie odbyła się w specjalnie rozstawionych namiotach, przy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Źródło: ASInfo

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najnowsze wydanie tygodnika PN

Nr 50/2024

Nr 50/2024