Przejdź do treści
Nowa siła polskiego futbolu spod Bydgoszczy?

Polska 2 Liga

Nowa siła polskiego futbolu spod Bydgoszczy?

Sportis SFC Łochowo to IV-ligowiec, którego aspiracje są zdecydowanie wyższe, a horyzonty nieporównywalnie szersze.

Marcin Krzywicki ma za sobą grę w ekstraklasowej Cracovii. 

Jaka idea kryje się za powstaniem klubu?

Sportowo: Przede wszystkim idea dynamicznego rozwoju i mądrego wykorzystania potencjału, jaki dostrzegliśmy w drużynie piłkarskiej, rozgrywającej swoje mecze na „przedmieściach” jednego z największych miast w Polsce. W sezonie 2017/2018 Klub Sportowy Łochowo był na dole tabeli klasy okręgowej. Po tym, jak przekształciliśmy zespół w Sportis Social Football Club, drużyna męska, grająca w kujawsko-pomorskiej IV lidze w sezonie 2018/2019 uzyskała awans z ligi okręgowej i z powodzeniem występuje na piątym poziomie rozgrywkowym w Polsce.

Marketingowo: Filozofia Sportis polega na połączeniu trzech sfer: sportu, biznesu i social. Nie udałoby się to, gdyby nie ludzie z pasją i wizją, których jednoczy chęć rozwoju projektu i aktywnego budowania społeczności SPORTisFAMILY. Do „Sportisowej” rodziny zapraszamy zawodników, zawodniczki i dzieci z Akademii, sponsorów, partnerów, działaczy, dziennikarzy oraz oczywiście kibiców z województwa kujawsko-pomorskiego, całego kraju – a nawet świata. Jesteśmy otwarci na dialog i współpracę z innymi klubami – nie tylko piłkarskimi, czego wyrazem jest ostatnia akcja „układamy – pomagamy” dla Fundacji Mam Marzenie, do której zaprosiliśmy czołowe bydgoskie kluby sportowe. Razem z nami pomagali siatkarki oraz siatkarze Pałacu i Visły, koszykarki oraz koszykarze Basket-u 25 i Astorii.

Zarządzanie: W sferze zarządzania projektem od samego początku chcieliśmy wyróżniać się na tle konkurencyjnych klubów, pamiętając, że zaczynamy pisać historię z poziomu piłki regionalnej. Wiemy, że tylko wybicie się ponadprzeciętność w sferze zarządzania zespołem jest najprostszą drogą do osiągania sukcesów sportowych. Nasza filozofia zarządzania od początku zakłada profesjonalne podejście do każdego z jej elementów i ciągły rozwój, który w przyszłości przyniesie wymierne efekty.

 


 

Jakie klub podjął działania w ostatnich latach, aby zyskać rozgłos i osiągnąć sukcesy?

Sportowo: Sportis Social Football Club już od chwili przekształcenia z KS Łochowo rozpoczął wyszukiwanie talentów piłkarskich w Polsce i zagranicą. Klub jest obsługiwany przez agencję marketingową ProFIT Sport Agency, co pozwala na jeszcze lepszą penetrację światowego rynku piłkarskiego. Przez 2 lata od powstania klubu do Sportis trafiło wiele zawodniczek i zawodników z różnych krajów świata takich jak: Nigeria, Włochy, RPA, Mołdawia czy Wyspy Brytyjskie. Oprócz tego drużyny stawiają na młodych zdolnych piłkarzy z Polski.

Kluczowym czynnikiem tego sukcesu jest kadra. Trenerem Sportis SFC został Robert Wójcik. Szkoleniowiec jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Posiada najwyższą licencję trenerską UEFA PRO, która pozwala na prowadzenie wszystkich drużyn ligowych w tym zespołów ekstraklasy nawet w europejskich pucharach. Szkoleniowiec karierę rozpoczynał jako trener zespołów juniorskich Victorii Koronowo i Zawiszy Bydgoszcz. Przez wiele lat związany z młodzieżowymi reprezentacjami Polski. W latach 2002-2008 był asystentem trenera Michała Globisza. Następnie samodzielnie prowadził kadry U-15, U-16, U-17 młodzieżowych reprezentacji Polski. Ponadto szkolił juniorów w zespole MUKS CWZS Bydgoszcz oraz Jagiellonii Białystok. Bezpośrednio przed pracą w Sportis był trenerem młodzieżowej drużyny Olimpii Grudziądz. Poprowadził także w jednym spotkaniu pierwszoligowy zespół seniorów. W początkowym okresie działalności Sportis SFC do składu pierwszego zespołu dołączył też Marcin Krzywicki, w 2008 roku powołany przez ówczesnego selekcjonera, Leo Beenhakkera do reprezentacji Polski, a dzisiaj występujący z powodzeniem w klubie Sportis Social Football Club.

Za klubem kryje się także idea propagowania kobiecej piłki nożnej. Przełomowym momentem było zjednoczenie ze Sportis KKP Bydgoszcz – ekstraligową drużyną damską, której Sponsorem Strategicznym jest Miasto Bydgoszcz i która w sezonie 2019/2020 osiągnęła 1/2 finału Pucharu Polski. Już w pierwszym sezonie w zespole pojawiło się wiele cenionych zawodniczek z Polski i zagranicy.

Trenerem zespołu Sportis KKP Bydgoszcz jest Adam Góral. Jako piłkarz terminował w III ligowym Chemiku Bydgoszcz, a najlepsze lata swojej kariery notował w Starcie Pruszcz. Pracę w zespołach kobiecych zaczynał od funkcji asystenta trenera u Mariusza Raczkowskiego w 2015 roku. Po spadku zespołu z Ekstraligi samodzielnie objął pierwszy zespół, niemal całkowicie go przebudowując. Z drużyny, która zanotowała spadek w 2016 roku, zostały w kadrze praktycznie trzy zawodniczki. W roku 2019 uzyskał upragniony awans, ale jak sam zapewnia to dopiero początek. Można stwierdzić, że impulsywny na ławce, stanowczy wobec zespołu, zakochany w piłce, trener Góral poświęca jej całe swoje życie. Ponadto w Sportis współpracuje z trenerem Robertem Wójcikiem, a że obaj prowadzą całkowicie odmiennie zespoły, mogą wymieniać się wspólnie spostrzeżeniami i doświadczeniami.

Koordynatorem zespołów młodzieżowych Sportis KKP Bydgoszcz jest Piotr Góral. Głównym celem dla młodzieży jest jak najszybszy awans zespołu U17 do Centralnej Ligi Juniorek – występy juniorek na szczeblu centralnym. Zespół oparty w większości na zawodniczkach rocznika 2005 ma szansę już w tym roku pokusić się o upragnioną promocję. Piotr Góral prowadzi również zespół orliczek, którym opiekuje się w klubie już 4 lata. Zadaniem koordynatora jest współpraca z Tęczą Bydgoszcz, która słynie ze szkolenia młodych piłkarek. Efektem tego jest choćby utworzenie po raz pierwszy klasy sportowej w XI Liceum Ogólnokształcącym w Bydgoszczy przy ul. Cichej, gdzie ponad połowa klasy to zawodniczki Tęczy.

Kolejny ważnym momentem było powołanie Sportis Academy, w której aktualnie trenuje ponad 100 młodych adeptów piłki nożnej. Za rozwój piłkarskich talentów i wdrożenie myśli szkoleniowej w Akademii odpowiada Piotr Fiutak – wieloletni praktyk, trener piłki nożnej z licencją UEFA A. Nauczyciel wychowania fizycznego, historii i menedżer sportu. Absolwent UKW Bydgoszcz oraz AWF Poznań. Pracuje w zawodzie trenera od 1999 roku. Największe sukcesy odniósł w pracy z młodzieżą: w 2002 roku z reprezentacją województwa kujawsko-pomorskiego U-12 zdobył złoty medal Mistrzostw Polski; rok później zwyciężył z Polonią Bydgoszcz w klubowych Mistrzostwach Polski U-13 Nike Premier Cup i reprezentował kraj na klubowych Mistrzostwach Europy w Helsinkach, gdzie zajął 12. miejsce. Trenował także zespoły seniorskie naszego regionu: Victorię Koronowo (3 liga), Zawiszę Bydgoszcz i Noteć Łabiszyn (IV liga) oraz Victorię Niemcz (A klasa). Ma za sobą staże trenerskie w klubach zagranicznych: Juventus Turyn, Burnley FC i Dniepr Mohylew. Swoją pracę trenerską w Sportis Łochowo łączy także z inną działalnością klubową.

Celem Sportis Academy Łochowo jest rozwijanie i szerzenie pasji sportowych u dzieci, zapewnienie im harmonijnego rozwoju psychofizycznego w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz indywidualne rozwijanie piłkarskich talentów.

Marketingowo: Przede wszystkim konsekwentnie realizowaliśmy założenia strategiczne, których bardzo ważnym elementem jest gra zespołu (nie tylko piłkarskiego) do „marketingowej” bramki i synergiczne działanie w sieci oraz poza nią. Do SPORTisFAMILY może dołączyć każdy – bycie online stwarza nieograniczone możliwości w zakresie komunikacji czy integracji. Sport jest doskonałym „pretekstem”, świetnym początkiem. W Sportis dokładamy do tego wysokozasięgowe profile społecznościowe (Sportis SFC 4 517 fanów), Sportis KKP (Sportis KKP Bydgoszcz 4 503 fanów) oraz Sportis Academy (845 fanów), otwarcie kanału Sportis TV na YouTube z wartościowymi kontentem video o charakterze informacyjno-rozrywkowym, cotygodniową wysyłkę newslettera „SPORTisFAMILY” do 247 subskrybentów, których liczba nieustannie rośnie oraz wirtualne biuro prasowe. Wkrótce Sportis uruchomi nowy projekt w obszarze e-commerce: sklep internetowy z odzieżą sportową i klubowymi gadżetami. Stawiamy na społeczność lokalną i internetową. Łączymy relacje wirtualne z osobistymi. Doceniamy digital marketing, ale nie zapominamy o kontakcie osobistym – dlatego nie możemy doczekać się, aż wznowimy eventy w ramach Sportis Business Club. Staramy się profesjonalnie komunikować klubowe inicjatywy i sukcesy w mediach.

 


 

Zarządzanie: Rozbudowa zespołu managerskiego i operacyjnego o specjalistów z zakresu zarządzania, sprzedaży, marketingu, multimediów. Szkolenia dla kadry managerskiej, korzystanie z nowoczesnych platform i narzędzi zarządzania projektami
w celu sprawnej realizacji zadań i przepływu informacji – to ostatnie sukcesy. Na co dzień pracownicy korzystają z aplikacji „Trello”, dzięki której w bardzo łatwy sposób otrzymują dostęp do listy zadań, którą muszą wykonać, wraz z wygodnymi powiadomieniami o zbliżającym się terminie. Sztaby szkoleniowe zespołów, a także trenerzy drużyn młodzieżowych korzystają z programu Sport BM, dzięki któremu w łatwy sposób mogą kierować drużynami tak naprawdę 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

Dodatkowo, kadra managerska jest długofalowo szkolona przez Roberta Chojnackiego, który zarządzał kluczowymi projektami Sandler Training Polska w obszarze zarządzania. Od kilku lat promuje zwiększanie efektywności poprzez tworzenie wewnątrz organizacji Rady Menedżerów (Rady Dyrektorów) w oparciu o autorski program System Edukacji Menedżerskiej ZEBRA. Jest uczestnikiem projektu Mastery Club Harvard Business Review Polska, Laboratorium Psychoedukacji, Centrum Wsparcia Psychicznego, konsultantem typów psychologicznych JTI (Jungian Type Indicator), Extended DISC i Devine. Laureat nagrody Menedżer Najwyższej Jakości 2009. Certyfikowanym trenerem i coachem IMC, Specialist & Friends, Good Way, House of Skills, Sandler Training, TAO Sales Naturalnie.

Jakie Sportis ma cele i plany na przyszłość?

Sportowo: Sportis to klub, który chce osiągać jak najlepsze wyniki nie tylko na płaszczyźnie marketingowej, ale także sportowej. Celem drużyny seniorów jest jak najszybszy awans na poziom centralny i możliwość pokazania się nie tylko w regionie, ale także w całej piłkarskiej Polsce. Ponadto Sportis chce wprowadzać na piłkarski rynek, młodych zdolnych zawodników z Akademii.

Bardzo ważnym elementem, na którym klub chce skoncentrować się w najbliższych latach, jest piłka kobieca. Celem Sportis KKP Bydgoszcz jest ciągły rozwój drużyny, wychowanie przyszłych reprezentantek kraju, regularne poprawianie pozycji w tabeli, a w niedalekiej przyszłości sukcesy na boiskach krajowych (walka o medale MP) i gra w europejskich pucharach. Wychodzimy z założenia, że tylko rozwój sportowy na wielu płaszczyznach jednocześnie przyniesie efekty, których oczekujemy.

Marketingowo: Planujemy dynamicznie rozwijać Sportis Business Club. Chcemy nadal łączyć przedsiębiorców z przedstawicielami lokalnych władz i organizacjami pozarządowymi, a także wartościowo wspierać partnerów i sponsorów. W strukturach klubu są ludzie z wieloletnim doświadczeniem z zakresu zarządzania, prowadzenia social mediów i marketingu. Oprócz tego, że razem pracujemy, zwyczajnie się lubimy. Ta „rodzinna” energia jest odczuwalna przy inicjatywach wymagających pełnego zaangażowania – jak chociażby medialna akcja „układamy – pomagamy”. Czerpiemy z rozwiązań biznesowych i znamy się na zarządzaniu korporacyjnym, ale w naszym DNA zawsze będzie przewaga genów „FAMILY”.

Jesteśmy związani z ProFIT Sport Agency, której prezesem jest wspomniany już Marcin Krzywicki – piłkarz roku 2015 w social media w Plebiscycie „Piłki Nożnej”, prowadzący profile na Facebooku oraz Instagramie, które łącznie mają ponad 10 000 polubień. Poza transferami, agencja realizuje eventy łączące biznes ze sportem (inauguracja Sportis Business Club w Chacie Myśliwskiej w Osielsku zgromadziła prawie 100 osób). Pracujemy nad dalszym rozwojem profili na Fb i kanału SPORTisTV, a także nad budowaniem długofalowej relacji z mediami.


Zarządzenie: Jeśli chodzi o sferę zarządzania projektem, Sportis będzie cały czas korzystał z najlepszych rozwiązań technologicznych i multimedialnych, które jeszcze bardziej usprawnią pracę w klubie. Poza tym klub nieustannie będzie doskonalił zespół na szkoleniach i pozyskiwał jak najlepszych specjalistów, by za ich przyczyną rozwijać młodych obiecujących pracowników. Zespół Sportis to mieszanka doświadczenia z energetyczną młodością.

sul, PilkaNozna.pl

 

 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Najnowsze wydanie tygodnika PN

Nr 50/2024

Nr 50/2024