Rewolucja sponsorska w Premier League
Z frontów koszulek klubów Premier League znikną niebawem logo firm zajmujących się hazardem. Taka decyzja zapadła podczas głosowania, w którym udział wzięli przedstawiciele wszystkich drużyn.
West Ham musi dostosować się do nowych regulacji. (fot. Reuters)
Potwierdzone przez władze ligi wieści z czwartkowego spotkania członków angielskiej ekstraklasy przekazał Luke Bosher z portalu The Athletic. Kwestia sponsorów reklamujących się na trykotach zespołów była jedynym powodem zgromadzenia.
W jego trakcie postanowiono, że firmy oferujące usługi hazardowe – wspierające finansowo kluby – nie będą mogły umieszczać swoich logo na przedniej części koszulki. Do ich dyspozycji nadal pozostaną rękawy, a do tego bandy reklamowe okalające murawę.
W oficjalnie wystosowanym komunikacie Premier League podkreśliła, że jest pierwszą ligą sportową w Wielkiej Brytanii, która zdecydowała się na taki krok. To część procesu zmiany prawa krajowego w kwestii hazardu.
Obecnie logo takich firm na froncie koszulki ma osiem klubów: Brentford, Everton, Fulham, Leeds United, Newcastle United, Southampton oraz West Ham. Szacuje się, że łącznie zarabiają z tego tytułu około 60 milionów funtów rocznie. Na dostosowanie się do nowych regulacji mają trzy lata.
sar, PiłkaNożna.pl