Historyczna umowa FC Barcelona
O współpracy FC Barcelony z koncernem streamingu muzycznego Spotify było wiadomo już od dłuższego czasu. Dopiero teraz kataloński klub oficjalnie ogłosił nawiązanie historycznej kooperacji. Jak wyglądają warunki zawarte w historycznej umowie dla Barcelony?
FC Barcelona podpisała umowę ze Spotify, największą platformą streamingu muzycznego na świecie. Umowa między klubem a szwedzką firmą została podpisana na trzy lata i wejdzie w życie od sezonu 2022-23. Klub oficjalnie nie podał szczegółów finansowych umowy, jednak według kilku źródeł, została ona nawiązana na lukratywnych warunkach. Spotify rocznie ma płacić około 62 milionów euro łącznie. To blisko dwukrotnie więcej, niż Barcelona otrzymuje aktualnie przy trwającej współpracy z Rakuten.
Niektóre źródła zawyżają tę wartość. Dziennik Cadena SAR podał, że roczna wartość porozumienia między FC Barceloną a Spotify może wynieść nawet powyżej 70 milionów euro.
Po raz pierwszy w historii Camp Nou będzie miało sponsora tytularnego. Hiszpański stadion został wybudowany w 1957 roku i od tamtego czasu jego nazwa nigdy nie była poddana operacjom marketingowym. Teraz się to zmieni. Od przyszłego sezonu kataloński obiekt będzie oficjalnie nosił nazwę „Spotify Camp Nou”.
Logo firmy oczywiście pojawi się na koszulkach FC Barcelony od sezonu 2022-23. Zapis dotyczy całego okresu trwania umowy (3 lata) i obowiązuje drużyny męskie oraz kobiece. Znaczek Spotify będzie także widniał na trykotach treningowych, jednak tylko przez dwa kolejne sezony.
Katalońska gazeta Sport podaje, że na koszulkach FC Barcelony mogą znaleźć się emblematy znanych artystów muzycznych, którzy współpracują ze Spotify. Katalończycy przygotowali nawet wizualizację projektu, która ukazuje logotypy… Justina Biebera, Shakiry czy The Weeknd.
Joan Laporta nie kryje swojego zadowolenia. Bez dwóch zdań nawiązanie tak lukratywnej umowy można zapisać na korzyść działań prezydenta klubu, którego prestiż w ostatnim czasie mocno zmalał. Umowa ze Spotify to nie tylko kwestia ekonomiczna. FC Barcelona zyska również narzędzia dotarcia do szerszego grona kibiców oraz „łączenia futbolu z rozrywką”.