Co prawami mediowymi do Ekstraklasy?
Ekstraklasa zakończyła negocjacje dotyczące praw mediowych na sezony 2019-20 oraz 2020-21. – Podjęliśmy decyzję, że czas postawić kolejny krok i w odpowiedzi na zmieniający się sposób konsumpcji mediów chcemy rozwijać własne kanały. Będziemy przez nie komercjalizować produkowane przez nas treści, podobnie jak to robią największe organizacje sportowe na świecie: NBA, UEFA czy La Liga – powiedział Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy.
Ekstraklasa będzie rozwijać własne media (fot. Grzegorz Radtke / 400mm.pl)
„Ekstraklasa sfinalizowała negocjacje w najważniejszych obszarach praw mediowych na sezony 2019/20 oraz 2020/21. Ligowa spółka sprzedała prawa do pokazywania skrótów meczów w telewizji w Polsce, prawa do transmisji meczów na wybranych rynkach międzynarodowych oraz prawa bukmacherskie.
W wyniku strategicznej decyzji Ekstraklasa będzie rozwijać własne media, w ramach których od najbliższego sezonu będzie pokazywać skróty meczowe oraz transmisje na żywo dla użytkowników w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi” – czytamy w oficjalnym komunikacie spółki.
Takie rozstrzygnięcie oznacza, że podczas trwania poszczególnych meczów ligowych, kibice będą mogli zobaczyć 20-sekundowe filmiki z bramkami i najciekawszymi akcjami.
To jednak nie wszystko. Po dziesięciu minutach od ostatniego gwiazdka w każdym spotkaniu, emitowane będą pięciominutowe skróty, które będzie można obejrzeć w aplikacji Ekstraklasa TV, a także w nowym serwisie „ekstraklasa.tv”. W TVN i TVP będzie można z kolei oglądać dwuminutowe skróty w programach informacyjnych.
– Biorąc pod uwagę liczbę Polaków na świecie, bez wątpienia istnieje szeroka baza potencjalnych odbiorców platformy OTT polskiej ligi. Pozwoliłaby ona Ekstraklasie na zbudowanie i utrzymanie społeczności fanów, którzy byliby jednocześnie jej klientami. Wpisuje się to w globalny trend w dzisiejszym cyfrowym świecie, zwłaszcza w branży praw sportowych – wyznał Stefan Felsing, szef STIMAX Consulting i były Executive Vice President, Media – Global Sales & Acquisitions w agencji Lagardere Sports.
Wiadomo, że na bazie licencji i sublicencji, mecze ekstraklasy będą pokazywane w krajach bałkańskich, a dokładnie w Chorwacji, Serbii, Kosowie, Słowenii, Macedonii Północnej, a także Bośni i Hercegowinie. Prawa do PKO Ekstraklasy nabyła telewizja Planet Sport, które jest własnością Telekom Austria.
– Planet Sport pokaże wszystkie 296 meczów PKO Ekstraklasy na swojej antenie. Tak duże zainteresowanie polską ligą wynika między innymi z faktu, że aż 49 zawodników pochodzi z tego regionu. Nasze rozgrywki staną się jednym z głównych punktów oferty Planet Sport, tuż obok Ligi Mistrzów, będą też promowane jako ważne rozgrywki w regionie – stwierdziła Małgorzata Borkowska, konsultant ds. praw mediowych w Ekstraklasie SA.
gar, PiłkaNożna.pl
źr. Ekstraklasa SA