Biuro menadżera - Biuro menadżera - PiłkaNożna.pl

Biuro menadżera

Drukuj
Font Size Larger Font Smaller Font

PiłkaNożna.pl - Biuro menadżera
Wtorek, 30 Grudzień 2008 08:55

ENGLISH >>

Menedżer FIFA do spraw zawodników zaprasza do współpracy piłkarzy I, II i III ligi, utalentowanych juniorów oraz kluby sportowe.

Oferta dla zawodników

Oferta dla klubów

  • profesjonalne przygotowanie transferów
  • pośrednictwo transferowe między klubami
  • negocjowanie kontraktów zawodnika z klubem
  • opieka medyczna (najlepsi specjaliści w Polsce i na świecie)
  • opieka prawna
  • doradztwo sportowe
  • kompleksowa obsługa w zakresie public relations
  • zdobywanie i negocjowanie kontraktów reklamowych
  • doradztwo inwestycyjne
  • transferowanie zawodników z klubu
  • pozyskiwanie zawodników do klubu
  • organizowanie kontraktów sportowych z klubami zagranicznymi
  • reprezentowanie interesów klubów w FIFA i UEFA oraz w krajowych federacjach piłkarskich
  

Marek Profus - Menadżer FIFA ds. zawodników

profus_marek

Biuro:
KLIF TOWER
ul. Okopowa 58/72
01-042 Warszawa
Telefon:
022/ 536 92 73
Fax:
022/ 635 01 88
E-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Marek Profus jest założycielem i właścicielem firmy Profus Management, zaliczanej do największych przedsiębiorstw prywatnych w Polsce. Należy do wąskiego grona najbardziej znanych polskich biznesmenów, choć o rozgłos wokół swego nazwiska nie zabiega. Inna sprawa, że nie musi tego robić. Polski Klub Biznesu i prestiżowy miesięcznik "Businessman" uznał go "Biznesmenem Roku 1991", choć na równie prestiżowej liście "100 najbogatszych Polaków" tygodnika "Wprost" znalazł się na 9 miejscu. Rok później na liście "Wprost" był piąty, dwa lata później - już drugi, a potem przez cztery lata z rzędu zajmował pierwsze miejsce. Skala i zasięg prowadzonych przez Profusa interesów działają na wyobraźnię. Biura handlowe w 33 najważniejszych krajach świata, udziały w kilkudziesięciu firmach zagranicznych, obsługa operacji finansowych przez blisko 50 banków - te dane budzą respekt, ale również zachęcają do współpracy z Profus Management.

Wiele firm z różnych stron świata chce robić interesy z Markiem Profusem, od dawna jednak udaje się to tylko najlepszym. Po drugiej stronie stołu wysyłani negocjatorzy natrafiają bowiem na nieufnego, twardego i kompetentnego partnera. Ci, którzy chcą zarobić na Profusie, odchodzą z kwitkiem, natomiast ci którzy chcą zarobić z Profusem - dostają szansę. I zwykle ją wykorzystują ku obopólnemu zadowoleniu. - Sposób doboru partnerów handlowych to jedna z tajemnic powodzenia naszej firmy - twierdzi Marek Profus. - Nawiązujemy współpracę tylko z najlepszymi, sprawdzonymi producentami, obojętnie czy firma jest polska, czy zagraniczna.

Marek Profus urodził się i wychował w niezamożnej warszawskiej rodzinie, nie posiadającej żadnych tradycji w prywatnym biznesie, za to przywiązującej dużą wagę do wykształcenia i zawodu. I kto wie, czy właśnie tą drogą Marek Profus by nie podążył. Był dobrym uczniem, świetnym zwłaszcza z przedmiotów ścisłych, ukończył technikum elektroniczne z dobrymi ocenami. W nagrodę za wyniki w nauce wyjechał na praktykę do NRD. Tam w roku 1971 przeprowadził pierwszą w życiu poważną transakcję handlową - kupił 18-letnie auto marki "Pobieda" i sprzedał je za czterokrotnie wyższą cenę. Czy te doświadczenie przesądziło o wyborze życiowej drogi? W jakimś stopniu na pewno, ale były i inne czynniki. Z natury i usposobienia indywidualista, Profus nie widział dla siebie możliwości w państwowych firmach. Tam pracował w renomowanej firmie komputerowej, a w wolnych chwilach ukończył Instytut Herdera, kształcący obcokrajowców pragnących robić interesy.

W roku 1976 Marek Profus wrócił do kraju i otworzył pierwsze punkty serwisowe tak znanych firm jak Sony i Panasonic. Wyszedł z założenia, że wkrótce do Polski dotrze z Zachodu moda na nowoczesny sprzęt audiowizualny markowych firm, a wraz z nią zapotrzebowanie na sprawny i na wysokim poziomie serwis. Nie pomylił się w swych przewidywaniach. Sukcesywnie powiększana sieć punktów serwisowych szybko zaczęła przynosić dochody. Już po roku pojawiła się jednak potrzeba koordynowania ich działalności. - To ja namówiłam męża, żeby w nazwie firmy którą założyliśmy, znalazło się nasze nazwisko - mówi Gabriela Profus, współwłaścicielka Profus Management. - Dzisiaj czasem tego żałuję, bo w interesach to pomaga, ale w codziennym życiu przeszkadza. A my bardzo cenimy sobie prywatność.

Firma Profus Management rozwijała się prężnie, choć przełom lat 70. i 80. to nie był najlepszy czas na robienie interesów w Polsce. Pomnażać kapitał można było jednak w innych krajach. Marek Profus inwestował więc zarobione pieniądze kupując udziały w zachodnich firmach branży elektronicznej, budowlanej i sprzętu sportowego, a w dalekim Hongkongu założył własną firmę produkującą kasety magnetofonowych i kaset wideo. W połowie lat 80. jego nazwisko stało się szerzej znane, jako menedżera i sponsora najlepszego wówczas polskiego tenisisty Wojciecha Kowalskiego. Marek Profus lubi sport - startował niegdyś w rajdach samochodowych, dobrze jeździ na nartach, pływa, gra w tenisa i ping-ponga, ale decydując się na sponsorowanie Kowalskiego kierował się głównie względami biznesowymi. - Promocja firmy poprzez sport może być bardzo efektywna, jeśli obie strony podchodzą do sprawy poważnie - twierdzi. Kowalski nie osiągnął co prawda w tenisie zbyt wiele, ale swoje zadanie promocyjne spełnił. Profus do dziś pozostaje z nim w przyjacielskich kontaktach.

Zmiany dokonujące się w Polsce pod koniec lat 80. otworzyły wreszcie drogę do robienia dużych interesów również tutaj. Znakomite wyniki osiągane w zakresie serwisowania produktów Sony i Panasonic, przekonały niemiecką firmę Blaupunkt do nadania Profus Management statusu oficjalnego przedstawiciela koncernu oraz przekazania wyłączności na sprzedaż jego wyrobów w Polsce. Śladem Blaupunkta poszła inna renomowana firmy - Hirschmann, producent anten satelitarnych, systemów alarmowych i wyposażenia telewizji kablowych, natomiast równie renomowana firma Bosch - producent markowych elektronarzędzi, zaproponowała firmie Profus Management sprzedaż swoich wyrobów na rynku polskim.

Sieć ponad 900 sklepów i punktów serwisowych na terenie całej Polski, ogromny skład celny w Poznaniu, nowoczesne biuro w Intraco, ponad dwa tysiące pracowników, setki tysięcy dolarów wydawane na reklamę i promocję w mediach publicznych - z takim potencjałem Marek Profus kończył dekadę lat 80.
Ale na przełomie 1992/1993 r. Profus nieoczekiwanie wycofał się z tego tak dobrze przecież prosperującego interesu. Dlaczego? - Rząd wprowadził 70% opłaty graniczne na import elektroniki. Doszedłem do wniosku, że rosnący w błyskawicznym tempie przemyt sprzętu audiowizualnego w krótkim czasie uczyni legalną działalność w tym segmencie rynku zupełnie nieopłacalną - wyjaśnia. Jego przewidywania okazały się słuszne, czego dowodem jest fakt, iż wiele firm tej branży popadło wtedy w kłopoty finansowe.

Profus tymczasem pożeglował na nowe wody, powołując do życia Międzynarodową Giełdę Towarową z przedstawicielstwami w 33 krajach. To znowu był strzał w przysłowiową dziesiątkę. Hurtowy handel międzynarodowy towarami okazał się niezwykle dochodowym interesem, już po roku wartość towarów znajdujących się w ofercie MGT przekroczyła miliard dolarów. Następnym krokiem było wejście na ryzykowny wprawdzie, ale stwarzający nieograniczone wręcz możliwości rynek krajów b. ZSRR. Interesy w tym regionie stały się domeną Gabrieli Profus, która w krótkim czasie uruchomiła liczne firmy specjalizujące się w międzynarodowym handlu techniką wojskową, ropą naftową i jej pochodnymi, metalami kolorowymi, żywnością. W sumie agendy Profus Management na tamtym terenie zatrudniały ponad 2 tys. pracowników. Poza MGT i działalnością na terenie b. ZSRR, Profusowie nadal inwestowali w liczne firmy w Europie, USA i Kanadzie, w Chinach, Hongkongu, a także w Afryce. Swymi interesami Marek Profus zarządzał z polskiej centrali niezmiennie usytuowanej w warszawskim biurowcu Intraco-1.

Na początku roku 1992 Profus kupił dwa chylące się ku upadkowi tytuły prasowe - tygodnik "Piłka Nożna" i miesięcznik "Piłka Nożna Plus". W ciągu niespełna pół roku przekształcił je w kolorowe, nowocześnie redagowane pisma i podwoił nakład. Mimo braku sukcesów polskiego futbolu w dekadzie lat 90., oba tytuły osiągnęły i utrzymują nakłady na poziomie 130 tys. egz., skutecznie rywalizując z licznymi konkurentami w tym segmencie rynku prasowego. W roku 1996 Marek Profus przez kilka miesięcy negocjował z francuskim koncernem Hersanta o odkupienie udziałów w dzienniku "Rzeczpospolita". Z różnych powodów do sfinalizowania transakcji jednak nie doszło. Nie wyklucza jednak, że wkrótce powiększy swoje wydawnictwo o kolejne tytuły.

Zakres biznesowych działań firmy Profus Management obejmuje dziś: międzynarodowy handel bronią dla wszystkich rodzajów wojsk, w tym również części zamienne do sprzętu i uzbrojenia, broń i amunicja, smary i oleje do celów wojskowych, remonty kapitalne i bieżące naprawy sprzętu i uzbrojenia, w szczególności zaś samolotów i silników lotniczych z terenów b. ZSRR oraz Polski, na obrót którymi firma ma stosowną koncesję Ministerstwa Gospodarki. Poza tym zajmuje się handlem: ropą naftową i jej produktami, stalą i produktami stalopochodnymi, materiałami budowlanymi, produktami chemicznymi, żywnością, lekami oraz całą gamą innych towarów według zapotrzebowania.

Od połowy lat 90. następuje jednak wzrost zainteresowania Profusa wykorzystaniem nowoczesnej techniki w ochronie mienia. W roku 1996 w Profus Management powołuje do życia Security Departament, dział zajmujący się projektowaniem i realizacją profesjonalnych systemów ochrony obiektów militarnych i cywilnych szczególnego nadzoru (m.in. ochrona zewnętrzna i wewnętrzna, ochrona p-poż., monitoring, kontrola dostępu, kontrola transmisji danych, transportu, osób fizycznych, informacji). Rok później zakłada prężnie dziś rozwijającą się firmę Profus-Elte, oferującą satelitarne (GPS) systemy ochrony i monitoringu obiektów ruchomych. Profus-Elte jest także dostawcą oprogramowania i kluczowych komponentów tych systemów, co pozwala konfigurować ich architekturę stosownie do indywidualnych wymagań klienta, a także gwarantuje ciągłą modernizację zależnie od rozwoju technik satelitarnych, telekomunikacyjnych i komputerowych. Satelitarnymi systemami GPS są zainteresowane firmy transportowe, korporacje taksówkowe, miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne, stacje pogotowia ratunkowego, policja, firmy kurierskie oraz coraz liczniejsi użytkownicy samochodów, zwłaszcza drogich marek, przerażeni rosnącymi wskaźnikami kradzieży i malejącymi wskaźnikami wykrywalności. Czyżby Marek Profus po raz kolejny odpowiednio wcześniej przewidział koniunkturę? Czy na początku nowego tysiąclecia działalność w zakresie ochrony stanie się jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin światowego biznesu? - Sądzę, że dzisiaj większość potencjalnych użytkowników nie bardzo wie co to jest GPS. Jednocześnie jestem przekonany, że za kilka lat ci sami ludzie nie będą w stanie pojąć jak mogli się bez tego obejść.

Od 2001 r. Marek Profus jest licencjonowanym menedżerem FIFA ds. zawodników. Za pośrednictwem swojej firmy "Profus Management" przeprowadza transfery zawodników z Polski, Europy Środkowo-Wschodniej, Ameryki Południowej i Afryki do klubów piłkarskich w Europie.

W roku 2001 firma "Profus Management" uzyskała międzynarodowy certyfikat jakości ISO 9001:200. Nadanie certyfikatu w zakresie systemu zarządzania świadczy o tym, że firma zarządzana jest zgodnie z najnowszymi światowymi wymaganiami w zakresie zarządzania. W tym samym czasie "Profus Management" uzyskała certyfikat w zakresie WSK
- Wewnętrzny System Kontroli. Obecnie firma p. Marka Profusa jest w trakcie certyfikacji na AQAP 110, co pozwoli firmie brać udział w przetargach na dostawę sprzętu wojskowego dla NATO.

Marek Profus unika zbędnego rozgłosu, chroni też skutecznie swoją prywatność. Na początku lat 90-ch prasa rozpisywała się o nim jako o milionerze mieszkającym w blokowisku na Woli. Tak też w istocie było. Prowadzenie interesów na światową skalę wymusza posiadanie określonych atrybutów zamożności, takich choćby jak posiadłość na obrzeżach miasta, drogie samochody i najnowocześniejsze środki łączności. Jednak bywają wyjątki. Profus rzadko bywa na stołecznych salonach. Natomiast jest niezwykle aktywny i koncentruje się na prowadzeniu interesów tak w Polsce jak i na forum międzynarodowym. Marek Profus od lat bierze czynny udział w działalności charytatywnej. Funduje sprzęt medyczny dla szpitali, wspiera szkoły i domy dziecka, sponsoruje sport dzieci i młodzieży, nie nadając temu większego rozgłosu.

 

Biuro menadżera
 
Podziel się newsem

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/htdocs/templates/pilkanozna_new/indexMain.php on line 1050

 
Wyniki
 
 
2 kolejka
 
  Więcej  
 
Tabela
 
 
2 kolejka
 
  Więcej  
 
Strzelcy
 
 
2 kolejka
 
  Więcej  

W serwisie aktualnie jest: 3659 Na stronie, 20 Sezonów, 1338 Klubów, 0 Na forum, 51 Ligi polskie i zagraniczne, 16475 Zawodników, 105193 Artykułów, 8147 Rozgrywek, 177 Stadionów, 24031 Multimediów, 61770 Meczów, 0 Sędziów,

© 2007 - 2017 BY PIŁKANOŻNA TEAM

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.

Akceptuję Więcej informacji